Pages

13 Nov 2015

Gaya pemanduan

                Hai semua.......... Hari ni raining cats and dogs. Huhu.... Macam manalaaa aku nak balik. Jh takut bukan sebab tade kenderaan tapi sebab takut jammed kerana hujan punyer pasal. haha! Humr.. tadi tengah bosan2 bedek web kejap. Sekali jh terbaca tentang cara2 pemanduan yang mencirikan diri kita sendiri. Jh dah nampak dah Jh ni jenis cmne. Korang pulak? SAT! Jh sharekan yer.


             Setiap pemanduan ada nama2nya sendiri.

1. Kesempurnaan

  • Seorang yang mementingkan kesempurnaan 
  • patuh pada ajaran sekolah memandu pada kedukukan " 10 & 2"
  • Suka buat benda dengan cara yang betul *yelah nama pun nak sempurnakan*
  • seorang yang teliti dan sentiasa mengikut peraturan juga yakin dalam melalukan sesuatu yang sangat bernilai
  • Kejayaan yang ada pada diri mungkin datangnya dari personaliti kesempurnaan korang
  • Menjadi ikut2an kengkawan di tempat kerja dari segi berfesyen, kasih sayang, persahabatan dan juga bercita2 tinggi untuk menjadi seperti korang 


2. SANTAI

  • Personaliti yang santai
  •  Tidak mengambil hidup terlalu serius, dan anda menghadapi situasi dengan pendekatan yang tenang dan bersahaja
  •  Sering kelihatan bahawa anda tidak ambil kisah mengenai dunia
  •  Walaupun pada masa yang sukar anda suka menonjolkan suasana keyakinan dan sikap acuh tak acuh
  •  Setiap hari anda umpama hari cuti
  •  Rakan-rakan dan keluarga akan mencari anda hanya untuk berseronok sepanjang hari!
             * HAHA ITULAH JH! SEBAB TU MEMBER TENGOK JH SELALU GELAK HAKIKATNYA TUHAN SAJA YANG TAHU*KUIKUI

3. Minimalis
  • Seorang minimalis
  • suka kehidupan semudah yang mungkin
  •  X suka menyusahkan diri dan anda lebih suka rakan-rakan yang berterus-terang dan tulen
  • suka berkawan dengan beberapa orang yang rapat dan tidak suka menambah kawan.
  • Kalau pakaian, anda akan memilih warna hitam berbanding warna lain.
  • Walaupun  menjalani kehidupan  dengan cara yang mudah namun ia tidak bermakna anda seorang yang membosankan
  • Orang lain mengagumi cara minimalis dan pendekatan hidup anda!
4. Pengembara
  • seorang yang suka mengambil risiko
  • suka  hidup terasing, tetapi percaya dalam membuat sebahagian besar setiap masa.
  • suka aktiviti mendebarkan seperti bungee jumping dan terjun udara
  • Tentang cinta, anda tidak takut untuk meletakkan diri anda di luar sana
  • Tidak dapat tidak, rakan-rakan anda akan mempunyai rasa agak jinak berbanding anda
  • Tetapi mentaliti “hidup sepenuhnya” membuatkan anda dikagumi orang yang anda sayangi!
5. Pemimpin
  • seorang pemimpin semula jadi
  • cukup pengetahuan untuk mengambil alih situasi dengan cara yang jelas dan tegas.
  • Orang lain akan mendapatkan panduan dan nasihat daripada anda
  • Mereka mempercayai anda, sebahagian besarnya kerana anda begitu yakin dengan kebolehan anda
  • Di tempat kerja, anda sering menerima pujian untuk kemahiran kepimpinan anda.
  • Dalam cinta, anda kena berusaha keras untuk mencari seseorang yang melengkapi “Jenis A” anda, tetapi jika anda lakukannya, ia pastinya menjadi penantian yang sangat berbaloi!

6.Penyokong


  • disukai ramai orang
  • seorang tukang sorak untuk rakan-rakan dan keluarga anda
  • amat gembira jika orang lain mendapat kebaikan, dan anda tidak takut untuk menjadi vokal dengan sokongan anda
  • seorang pendengar yang hebat, dan ini membuatkan anda menjadi sasaran utama rakan-rakan yang inginkan nasihat
  • berpuas hati dengan hanya melihat dan membiarkan orang lain mendahului
  •  lebih suka menghabiskan masa anda menikmati kehidupan dengan pandangan yang mesra dan positif!
7. Pengaman
  • korg diibaratkan sebagai “Switzerland” oleh kawan-kawan dan keluarga anda
  • tidak suka terjebak untuk berhujah dan konflik yang membuat anda menjadi tidak selesa
  • Jika korg pernah meninggikan suara, orang yang korg sayangi pasti amat terkejut dan faham bahawa anda serius 
  • tidak mempunyai toleransi yang tinggi dalam pertelingkahan antara orang lain, jadi anda akan sering menjadi pengaman dan kemahiran menyelesaikan masalah anda mampu mengatasinya dengan pantas dan berjaya!
8. Badut @ pelawak
  • Anda berfikir dengan cara yang berbeza daripada rakan-rakan dan keluarga anda kerana sentiasa membuat lawak dalam setiap keadaan
  • Anda seorang yang kelakar dan anda lebih suka untuk menjalani kehidupan dengan cara yang pelik dan bodoh
  • Minda kreatif anda menjadikan anda berjiwa seni. Anda mampu berlawak secara spontan dan ia membuat anda disenangi
  • Orang lain tidak mahu mencabar anda dalam pertempuran kecerdasan kerana mereka pasti akan kalah!
9. Gementar
  • Anda sering merasa was-was dan bimbang
  • Anda suka menyemak kerja berulang kali untuk memastikan segalanya selamat
  • Anda akan menjauhkan diri daripada aktiviti berisiko tinggi dan lebih suka untuk melakukan perkara yang menyeronokkan
  • Rakan-rakan dan penjagaan keluarga sentiasa bersedia untuk membantu anda keluar dari belenggu tersebut sedikit demi sedikit
  • Walaupun anda mungkin tidak meletakkan diri anda di luar sana, hanya orang yang mengenali anda tahu kehebatan anda!
10. Jentolak
  • Jaga-jaga – “Si Jentolak” akan tiba! Anda adalah orang yang sangat sibuk, tiada masa untuk orang yang menghalang laluan anda
  • Daripada membuang masa pada penyelesaian masalah, anda lebih suka untuk meredah segala rintangan
  • Orang lain mengagumi kesungguhan anda, dan mereka boleh bergantung kepada anda untuk mendapatkan apa yang dihajatkan
  • Anda seorang yang berorientasikan matlamat dan tindakan, kedua-duanya akan membawa anda jauh dalam kehidupan!

So, kalau korang naik kereta dengan sesape cuba perhatikan cara diorang memandu. hehe...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...